25 Mayıs 2011 Çarşamba

Galaxy TAB Gingerbread 2.3.3 Yükseltme

Sonunda Galaxy TAB için 2.3.3 güncellemesinin son sürümünü indirerek işlemi başlattım. Daha önceki sürümlerin kurulumu için kasayı açıp pili takıp çıkarmak öneriliyordu. Bu yüzden beklemiştim.

Yükleme tamamlandıktan sonra ilk animasyon geldi ve siyah ekranda Samsung yazısı öylece kaldı. Bundan kurtulmak için benim izlediğim yöntem şu oldu:

- Önce http://www.samfirmware.com dan gerekli dosyaları indirdim. Eğer daha önce bu siteye girmedi iseniz derhal üye olun. Çünkü aslında Samsung cihazları için birinci elden bir kaynak burası. Çok düzenli ve her ürün için neler gerektiği düzenli bir şekilde sıralanmış. Samfirmware sitesinin belirttiğine göre ihtiyaç olan porgramlar:

- odin 1.7

- gt-p1000_mr.pit

- P1000XXJQ1_P1000XXJQ1_P1000XXJPZ_HOME.tar

Bunları indirdim.

- Önce sistemi kapatıp SIM ve SD'yi çıkardım (bu tavsiye edilen bir adımdır şiddetle öneririm).

- Odin i çalıştırdım USB kablosunu taktım.

- TAB'ı Power + VolDown (aşağı) basarak açtım.

- USB kablosunu taktım ve ODIN de sarı COM adaptörünün görüntülenmesini bekledim.

- PIT butonuna basarak gt-p1000_mr.pit seçtim.

- Re-Partition seçtim.

- İşlem başladı ve PASS çıktıktan sonra Tab otomatik olarak tekrar kapanıp açıldı.

- Odin’de RESET Tuşuna tıklayarak tüm seçenekleri açılış ayarlarına getiridim. Odini Reset yapınca Repartition daki seçim kalkmış oldu.

- TAB'ı kapatarak yine Power + VolDown (aşağı) basarak açtım

- Bu sefer Odin de PDA tuşuna basarak P1000XXJQ1_P1000XXJQ1_P1000XXJPZ_HOME.tar ı seçtim. (Eğer böyle tek dosya varsa bunu PDS bölümüne tanıtmak gerekiyor).

- Starta basarak kurulumu başlattım 2:27 dk gibi bir sürede işlemler tamamlandı Yeşil PASS çıktı odin de.

- Fakat bundan sonra sistemim açıklınca Önce Galaxy animasyonu geldi fakat Samsung yazılı ekran sürekli kalıyordu.

Bunun üzerine başka bir forumdan okuduklarımla şu ek işlemleri yaptım:

- Önce şu dbdata.rar dosyasını indirdim <--- http://www.thegalaxytabforum.com/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_id=157

- Odin de RESET tuşuna tıklayıp tekrar PDA ' ya tıklayarak indirdiğim dbdata.tar ı gösterdim

- Daha sonra bir kez daha TAB'ı Power + VolDown (Aşağı) ile açtım.

- Com da TAB belirince Start a tıkladım.

- İşlem birip TAB reset olunca bu sefer Power + VolUp (Yukarı) ile açtım

- Recovery menusu geldi gelen menüde önce "Wipe Cache" dahasonra "Wipe data/Factory Reset" seçtim.

- Sistemi reboot ettim

Sistem 2.3.3 ile açılmış oldu.

Yararlandığım kaynaklar:

P1000 için hangi Odin, Firmware ve PIT dosyasının kullanmam gerektiğini buradan öğrenip programları buradan temin ettim.

http://www.samfirmware.com

Sistem çalışmayınca buradan ekstra dosyaları buradan alıp kurulum yaptım. Ayrıca sistemi root etmek için gerekli bilgilerde burada var:

http://www.thegalaxytabforum.com/index.php?/topic/3248-stock-rom-android-233-gingerbread-p1000xxjq1-p1000xxjq1-p1000xxjpz/

Bu arada hiç sistemi söküp pili çıkarmam gerekmedi!!!! Bazı siteler böyle pil çıkarmalı yöntemler anlatıyor. Muhtemelen eski BETA Romlar için…